بارهای کوله پشتی برزنتی دانش آموزان مدرسه در طول روزهای مدرسه پیشنهاد شده است که از 10٪ تا 25٪ وزن بدن آنها متغیر است و ممکن است تأثیر منفی بر بدن آنها بگذارد.
هدف از این بررسیکوله پشتی زنانه، شناسایی و بررسی مطالعاتی بود که تأثیرات بار کوله معاصر را بر کودکان مدرسهای بررسی کردهاند.
روشها: یک جستجوی سیستماتیک از متون با استفاده از عبارات کلیدی جستجو انجام شد.
پس از اینکه مطالعات مرتبط منتشر شده در سالهای اخیر با استفاده از معیارهای ورود و خروج دقیق انتخاب شدند، مطالعات مورد ارزیابی انتقادی قرار گرفتند و قبل از انجام یک ترکیب روایت انتقادی از یافتهها، دادههای مرتبط استخراج و جدولبندی شدند.
یافتهها: بیست و یک مطالعه شامل کیفیت روششناختی از ضعیف تا خوب (نمرات ارزیابی انتقادی 22% تا 77%) بودند.
دانش آموزان به طور متوسط بیش از 15 درصد وزن بدن خود را حمل می کردند که باعث سازگاری بیومکانیکی و فیزیولوژیکی می شد که می تواند خطر آسیب اسکلتی عضلانی، خستگی، قرمزی، تورم و ناراحتی را افزایش دهد.
نتیجهگیری: با توجه به کیفیت روششناختی محدود و تغییرات در کانونها در مطالعات، تحقیقات بیشتری برای روشن شدن موارد زیر مورد نیاز است:
(1) بارهایی که دانشآموزان در یک روز مدرسه در کوله پشتی لپ تاپ مردانه مدرسه خود حمل میکنند و (2) اثرات بیومکانیکی، فیزیولوژیکی و فیزیکی حمل بار بر دانش آموزان.
بررسی مکنزی و همکاران در سال 2003 بارهای کوله پشتی دخترانه اسپرت که دانشآموزان مدرسه در طول یک روز مدرسه حمل میکردند نشان داد که کودکان 30 تا 40 درصد وزن بدن خود را حمل میکنند.
این بررسی، در حالی که اذعان داشت که هیچ بار حداکثری بحرانی (برای رفع کمردرد) ایجاد نشده است، حدود 10٪ از وزن بدن کودک را به عنوان حداکثر حد توصیه می کند.
- منابع:
- تبلیغات:
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.